Bu Blogda Ara

23 Haziran 2017 Cuma

Helsinki / Tallinn Notları - 2

Herkese Merhaba,
Helsinki / Tallinn yazı dizisinin 2. bölümü ile karşınızdayım. Artık yavaş yavaş Helsinki'yi tanımaya başladığımız 2. günde nerelere gittik, neler yaptık kaldığım yerden anlatayım.
27 Nisan 2017 Perşembe
Sabah 9'da kalktık ve yumurta, peynir, zeytinli Türk usulü kahvaltımız yaptıktan sonra buranın eski liman kasabalarından biri olan otobüsle 1 saat uzaklıktaki Porvo'ya gitmek üzere evden çıktık. Tren istasyonunun önünden sora sora Porva'ya Kammpi'den (Şehir merkezindeki başka bir alışveriş merkezi) kalkan otobüslerle gidebileceğimizi öğrendik. Kammpi'nin alt katını otobüs garı gibi düzenlemişler, hemen 1-2 dakikaya kalkmak üzere olan otobüsümüze biletimizi gişeden alıp bindik. Meğer otobüs şoförünün önündeki otomattan kredi kartı ile de bilet kesiliyormuş. En öne oturup Helsinki kırsalını seyrede seyrede Porvo'ya vardık.
Buraya geldiğimizde -3 dereceydi ve ara ara kar yağıyordu. Fin hamburger restoranı Hesburger'i görünce birer tavuk menü yedik. Sosu başarılı, patatesleri güzeldi. Etrafta gezip fotoğraf çektikten sonra oturacak cafe tarzı bir yer aradık, bulamadık.
Ben tarihi evleri fotoğraflayabilmek için biraz daha gezmek istedim ama eşim soğuk nedeniyle pek dolaşmak istemedi. Biz de 2-3 saat geçirdiğimiz Porvo'dan yine otobüsle Helsinki'ye döndük. Madem eve dönüyoruz bari kongrenin yapılacağı Sokos Oteli'ni de bulup giriş kaydını yaptıralım dedik. Önce tren istasyonu yakınındaki Sokos Otel'e gittik orası değilmiş, aynı adlı oteli bulmakta zorlandık. Meğer Kammpi'ye yakın bir yerdeymiş. Kayıtlar henüz başlamamış. Biz de biraz orada oyalandıktan sonra Kammpi'deki marketten alışveriş yapıp, Stockmann'daki buranın kahve zincirlerinden Espresso House'da oturup vakit geçirdik.
Eve geldiğimizde yorulmuştuk, biraz dinlendikten sonra akşam yemeği olarak önceki gün  şu yazımdaki alışverişimizde aldığımız somonun ikinci parçasını yedik. Apartmanımızın altında bir tarafında Espresso House, diğer tarafında cafe/bar tarzı 2 yer var. Biz de Espresso House'da oturalım dedik. Oturalı daha 10-15 dakika olmuştu ki kasadan "Kapatıyoruz" diye seslendiler. Müşteriler birer ikişer kalkınca biz de çabucak aldıklarımızı bitirdik. Meğer 9'da kapatıyorlarmış! Mecburen eve döndük, biraz Youtube izleyip yattık.