Bu Blogda Ara

Sayfalar

16 Mayıs 2017 Salı

Perma (su dalgası) nasıl yapılıyor?

Herkese Merhaba,
Benim saçlarım adam gibi dalgalı olamayan, daha doğrusu üstü düz uçları kıvırcıklaşan bir dalgaya sahip. Üşengeçliğimden de bir türlü şekle sokamam. Aklımda bir süredir ya saçımı kısa kestirmek, ya da perma yaptırmak vardı. Saçımı şimdiye kadar 3 kere perma yaptırmış, sadece birinden memnun kalmıştım. Huylu huyundan vazgeçmez ben de hem sevdiğim için, hem de "kötü olursa zaten kısa saçı da düşünüyordum, sonradan saçımı kestiririm" diyerek güvendiğim kuaförüme saçımı teslim ettim.
Perma ve boya yaptıracaksanız kuaföre sabah gitmeli ve maalesef o gün ikindiye kadar plan yapmamalısınız. Ben biraz birden kararlılıkla gittim, randevu almamama rağmen kuaförüm İlhami Bey müsaitti. Kendisi kalın bigudi kullanacağını, ince bigudi ile yaparsak saçımın kalın telli olması nedeniyle aşırı kabaracağını ve kullanmanın zor olacağını söyledi. İlk olarak saçım yıkandı, hafifçe kurulandı. Kuaförüm tüm saçımı düzgün bir şekilde 2 yana ayırıp önden başlayarak bigudiledi. Bigudiyi sarmadan önce saç tutamının ucunu küçük perma kağıdı ile sardı, bigudiyi de onun üstünden hiç dışarda saç teli bırakmadan ve sararken sağ-sola doğru çevirip bigudiyi tam doldurarak lastikledi.
Bigudili haldeyken ilk ilaç yıkama alanında dikkatli bir şekilde tüm bigudilerin çevresi boyunca sürüldü. Saç ilacın akmaması için bir boneyle sarıldı. Yaklaşık 20-25 dakika ilk bekleme süresinde tüm kuaförü kaplayan kötü bir koku yayılıyor maalesef, buna kuaförcüler alışkın olsa da kuaförümün nispeten sakin bir günü olduğu için müşteriler açısından sıkıntı yaşamadım. 😥
Beklerken bir süre sonra saç derinizin hafiften yandığını hissedebilirsiniz, korkmayın. Kuaförüm yıkama bölümünde saçımdaki 1. ilacı tamamen duruladıktan sonra, bigudiliyken havluyla kuruladı. İkinci ilacı,  gözüme gelmemesi için alnımdan kulaklarımın arkasına kadar bir sıra pamuk koydu ve saçtaki dalgayı sabitlemeye yarayan ikinci ilacı bigudilere yedirdikten sonra 5-10 dakika bekledim. Sonra tüm bigudiler tek tek açıldı, saç kremle tekrar yıkandı.
Sıra geldi boya faslına.. (Yüzümdeki ifadeden saatlerin geçtiği anlaşılıyor. 😒) Saçım her zamanki rengine boyandı. Yıkandıktan sonra saçın fazla suyu alındı, köpük ve şekillendirici  krem dalgalara sürülüp vigolu makine ile kurutuldu. Sonuç bu şekilde oldu.
Ben saçımı evimde mevcut olan bir köpükle şekillendiriyorum. Permalı saça nasıl bakıyorum, nasıl şekil veriyorum bu da bir başka yazının konusu olur belki 😉
Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana Yazın