Bu Blogda Ara

13 Eylül 2017 Çarşamba

Helsinki / Tallin Notları-3

28 Nisan 2017 Cuma
Bugün eşimin kongresinin ilk günü.. O yüzden sabah kahvaltımızı, dün Kammpi'den aldığımız ve şu yazımda bahsettiğim meşhur reçelli çörekleri eşliğinde yapıp kongre oteline gittik. Meğer eşimin soyadını yanlış yazmışlar, düzeltmek yerine ismini çıkarmışlar. Eşim bunun düzeltilmesi için uğraşırken ben de oteldeki bedava internette oyalandım. Eşimin üniversiteden arkadaşları ile biraz sohbet edip çıktık. İlk önce Senato Meydanı ve hemen arkasındaki katedrale gittik.
Niyetimiz katedral çevresinde olduğu söylenen hediyelik dükkanlarından yakınlarımıza birşeyler bakmaktı. Ama bırakın yakınları kendimize bile almamıza değmeyecek kadar pahalı bulduk herşeyi. (Sonradan sadece en eski bıçak üreticisinden 1-2 şey aldık.) Daha sonra yürüyerek limana indik, oradaki yerel pazardan bir-iki hediyelik aldıktan sonra kongreden arkadaşlarla karşılaştık. Onların tekne ile Helsinki'ye yakın olan tarihi adası Suomenlinna'ya geçeceklerini öğrendik ve bizim de bir planımız olmadığı için onlara katıldık.
                                                   Adaya giderken tekneden Helsinki
                                               Tallinn'e gideceğimiz feribotu da gördük.
Askeri anlamda stratejik konumdaki bu ada İsveç döneminde inşa edilen bir kale de bulunan ada 1991 yılından beri UNESCO Dünya Mirası listesinde yer alıyormuş.
Önce adadaki büyük gemi zincirleri ile çevrili kliseyi gördük. Evler çok şirindi. Oyuncak müzesi kapalıydı. Müzesine bağlı cafede biraz dinlenip birşeyler içtik.
Feribotla Helsinki'ye geri döndükten sonra ertesi gün Tallinn'e gitmek üzere arkadaşlarla sözleşip onlardan ayrıldık. Yine biraz market alışverişi yapıp evde mantarlı makarna yapıp yedik. Bugün düne göre hava daha iyiydi. Önceki akşamdan bir şey anlamayınca şansımıza bu akşam bir yer buluruz ümidiyle dışarda epey dolandıktan sonra erken kapanmayan, eliyüzü düzgün, daha cafe havasında bir bistro olan Strindberg'de oturduk.
Biraz avam ama keyifli bir ortamı vardı, tavsiye ederim. Önünde fotoğraf çekip, bir de apartmanımız önünden gece manzarası (saat 22:30'da bile aydınlık vardı.) çekip daireye döndük.
Sosyal medya ile ilgilenip İstanbul'dan haberler aldım. Uyumam gece 1'i buldu.