Bu Blogda Ara

Sayfalar

13 Şubat 2017 Pazartesi

Skınny Pasta ile Konjac Noodle deneyimim

Herkese Merhaba,
Geçen yılın büyük kısmında diyet yapmış biri olarak diyetin aslında bir yeme alışkanlığının terbiye edilmesi olduğunu anlayan biriyim. Tatlı düşkünlüğümü maalesef diyet yaparken bile kıramadım. Tek yapabildiğim çayıma, Türk kahveme şeker atmamak olsa da şimdilerde bile kendimi frenlemeye çabalayıp duruyorum. Geçenlerde iş merkezimize kurulan stantta 5 dakikada ikna olup 1 aylık deneme paketini aldığım, aslında dünya çapında bilinen ama Türkiye'ye yeni giriş yapan Skinny Pasta Konjac Noodles deneyimimi sizinle paylaşmak istiyorum. Bu süreçte ben diyet yapmadım, sadece yediklerime dikkat etmeye çalıştım diyelim..

Akşam servise yetişirken bu stant ürününü neden mi aldım? Benim Uzakdoğu mutfağına her zaman merakım vardır. (Böcekler, garip yemişler hariç) Bu 2 kişilik porsiyonlarda limonlu su içine çift poşetlenmiş konjac noddle'ları ile haftada en az 3 kere öğün oluşturarak diyetinize destek sağlıyorsunuz denince ilgimi çekti. Konjac bitkisi Çin ve Japonya'da noddle halinde tüketilen bir bitki. Ben konjac diyince ilk olarak kozmetikçilerde satılan ve makyajı çıkaran konjac süngerleri aklıma geldi. Meğer bu bitki suyu 200 kat içine hapsettiği için su ile birlikte yenildiğinde tok tutan, benim hiç denemediğim dukan diyetlerinin her evresinde sınırsız tüketilen, kalorisi çok düşük (100 gr.'da 9 kalori) şekersiz, glütensiz, çölyak dostu bir bitkiymiş. Konjac bitkisine has glucomannan lifleri, protein diyetlerinin sorunu olan kabızlığı önlediği gibi, benim gibi zaman zaman yükselen insülin direnciniz varsa bu lifler sayesinde kana karışan glikoz alımını engelleyerek şeker krizleri ile savaşabiliyorsunuz. Ayrıca benim gibi hep sınırın üstünde seyreden kolestrolünüz varsa, glucomannan lifleri sindirimi yavaşlattığı için kolesterol ve yağ emilimini de azaltıyor.
Oda sıcaklığında saklanabilen bu poşetin yarısını kullanıp, yarısını suyunu dökmeden çift poşetinin içinde buzdolabına kaldırdım. Diğer poşetleri dışarda rafta tutabilirsiniz. Deneme setinde 6 poşet yer alıyor. Tadı ve kokusu yok, beraber neyle pişirirseniz onun tadını alırsınız sadece. Akşam eve gelir gelmez birini mevcut ıspanak yemeğim ısınırken açtım ve yarısını kevgirde suya tutup süzdürdüm. Ocağı kapamadan 2-3 dakika önce ekleyip yemekle karıştırdım o kadar. Yemeğin yanına pilavdı, makarnaydı uğraşmıyorsunuz. Ekmek de yemedim ben, biraz salata tamam. Yanında 2 bardak su içmeniz tavsiye ediliyor. Doygunluk hissini gerçekten aldım.  Bahsettiğim bu akşam yemeğinden 2 gün sonra başka bir sebze yemeği ile aynı şekilde hazırlayarak, kalan yarım poşeti bitirdim. 3 gün sonra da bu kez nohut yemeği yanında hazırladım. 1 hafta sonra et yemeğine ekledim de etle pek lezzet alamadım gibi. Grip olunca, ağzımın da tadı olmayınca normal olduğunu düşünüyorum. Garnitürlü tavuğa kattım güzel oldu. Salata ile de denedim, salataya az yağ ve limon ekleyip biraz balık sosu ekledim.

Ben hafta hafta yazarım diye niyetlendim ama olmadı, yazıyı da bekletmek istemedim. Sonuç olarak ben bu lezzeti sevdim. Şimdiden herkese afiyet olsun..
Sevgiler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bana Yazın